Tårta på beställning!

Fick en beställning på en tårta igår och bakglad som jag är satte jag igång idag. Tog en del bilder för att visa min kära mormor, om hon nu vågar sig ut på internet ;)

Jag grundade med att rolla mig. Med två långhåriga katter i hemmet gör man allt för att minska risken för katthår i bakverken...


Sedan tog jag en bild på mig i mitt nya fina förkläde! Kass bild, men ni förstår tanken.


Intresserad katt var med under en stor del av baktiden.


Ja, jag är lat. Förlåt mormor! Det blev en köpebotten så jag hoppas att det smakar ok ändå.


Den var redan delad i tre delar, vad praktiskt!


Ringlade över lite saft/juice från mandarinklyftorna. Varför? Tja, så att det blir saftigare och får godare smak? Jag vet inte, jag gör som mormor gör...


Smällde i margarin och siktade ner florsocker. Det hamnade över allt gaddammit.


Hade i lite mer ingredienser, rörde om och violá! En smörkräm med chokladsmak! (Tack mormor för receptet, men jag glömde ha i grädde så det blev lite svårt att hantera...)


Kletade på chokladsmörkrämen på tårtbottnen och lade mellandelen ovanpå.


Kokade marsankräm, dock alldeles för sent så jag fick vänta i evigheter innan det svalnade...


Smetade på marsanen och lade sen på banan. Glömde ta bild på bananerna, men jag lade upp dem väldigt snyggt. Så att ni vet.


Här är tårtan garnerad med mandariner och grädde!


Hade massor med grädde kvar så gjorde små musse pigg-figurer/klöverfigurer eller vad man nu kan kalla dem.



Smaklig tårttid ni som ska ha tårtan!

Kommentarer
Becca säger:

:D Fint du gör! Haha:

"Glömde ta bild på bananerna, men jag lade upp dem väldigt snyggt. Så att ni vet." mm.. säääkert ;P

2009-12-11 | 00:16:30
Helen säger:

Helt utan apropå tårta: Tränar du? Vart? Vad? (Det går inte att kommentera på din beskrivning...)

Jag har stora planer på att börja träna, och det är ju alltid trevligt med lite sällskap :)

2010-01-14 | 22:17:39
Bloggadress: http://lillahinken.blogg.se/
Sara säger:

Becca: Jomenvisst! JAg svär! Hehe ;)

2010-01-20 | 17:03:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback